Isnin, 6 Mac 2017

Detik

Allah aturkan semua
Sumpah aku sendiri tidak mengerti
Kenapa Dan bagaimana

Cuma, aku doakan
Semua akan baik² sahaja
InsyaAllah.

Rabu, 22 Februari 2017

Akhir

Apabila kau pandang Dan lihat Aku,
Aku lihat kau menahan getar jiwa Dan kesedihan
Aku lihat kau menahan keinginan untuk bersuara Dan melepaskan betapa kau rindu Dan rindu

Aku senyum,
Aku rasa

Aku diam, aku tidak teruja
Bukan kerana aku benci
Bukan kerana aku tidak punya deria

Aku melihat
Aku tahu
Aku nampak
Aku bisu

Perjalanan hidup kita tidak sama
Kau ada haluan sendiri
Sedang aku masih mencari laluan

Kau punya zulaikha
Sedang aku hanya mampu melirih bahagia

Kau yang memilih dengan izin tuhan
Dan aku bukan yang terpilih

Itu yang terakhir Kali,
Aku tidak sedikit pun benci
Malah aku telah menang dengan sepi,
Aku hidup
Aku senyum
Aku tidak sunyi

Cerita kita,nokhtah
Khabarkan pada dia, aku bukan perampas
Khabarkan pada dia, aku tidak memburu kau
Aku tidak menanti dan
Tidak mengharapkan kau yang tidak pasti,

Redha, dan lepaskan aku pergi
Simpan sayang dan kasihmu untuk Zulaikha,
Didik Zulaikha sebaiknya seperti mana yang kau mahu.
Berikan kasih sayang dan perhatian sepenuhnya
Jangan pernah lagi bayangi aku

Dan apabila kau ucap "aku sayang kamu"
Tidak sampai rasa itu ke aku
Aku hanya senyum, tanda terima kasih

Aku bukan siapa-siapa
Terima kasih kerana sudi sayang aku,

Maaf, aku pilih jalanku.
Kau bukan tujuan.

Semoga esok,
zulaikha...
akan padam semua ingatan kau pada aku,

Isnin, 13 Februari 2017

Aku Cinta


Kasih rahasiakan cinta
Tak mudah aku percaya
Setelah senda tawa nan mesra
Relakan hati sucimu

Kasih rahasiakan hati
Perlahan dirimu pergi
Bila berdua bahagia rasa
Dirimu hanya milikku selamanya

Lengkapilah deraian cinta
Jangan biar ku menunggu harapanmu
Kau terindah hadir di jiwa
Zahir hilang di hatiku tetap cinta

Berpalinglah semula
Kembalikan senyum indah
Sekali kau hadir dengan cinta
Hanya dirimu yang ku pinta

Lemah jiwaku meronta
Biar zahir terukir tawa
Di hati tak sanggup ku bicara
Selain hanya dari kata
Aku cinta

Lengkapilah deraian cinta
Jangan biar ku menunggu harapanmu
Kau terindah hadir di jiwa
Zahir hilang di hatiku tetap cinta

Berpalinglah semula
Kembalikan senyum indah
Sekali kau hadir dengan cinta
Hanya dirimu yang ku pinta

Lemah jiwaku meronta
Biar zahir terukir tawa
Di hati tak sanggup ku bicara
Selain hanya dari kata
Aku cinta 

Isnin, 23 Januari 2017

Masa berlalu
Tanpaku menyedari
Percintaan yang kita bina
Hampir terlerai

Apa salahku
Kau buat Ku begini
Dalam dilema
Diantara Jalan derita

Tidak pernah kuduga
INI semua terjadi
Oooo... Semua ini

Telah banyak yang kuberi
Sejak dulu lagi
Pengorbanan tiada pernah jemu

Hanyalah tuhan saja
Bisa menentukan semua
Ketabahan daku menantimu

Ku tetap mendoakan agar kau kan kembali
Sebelum diri melangkah pergi

Usah biarkan cinta kita
Yang Suci, dilambung ombak
Karam di lautan berduri
Hanya satu pintaku

Moga kau mengisafi
Semua ini....

Selamat tinggal

Rabu, 28 Disember 2016

no title

kadang kala aku rasa aku tersalah buat pilihan, tapi aku tak nak mengalah dengan apa yang aku dah pilih. memang banyak dugaan, aku sendiri pun kadang-kadang tak pasti kenapa aku tak boleh nak move on dengan cepat. mungkin ada halangan-halangan dan aku sendiri tak berusaha untuk keluar daripada kelompok keselesaan tu.

tapi aku nak buktikan bahawa aku boleh berjaya dan mampu berjaya, sekurang-kurangnya aku nak ada aset sendiri dan tak menyusahkan orang lain, lari daripada keselesaan hidup dan buat benda yang aku sebenarnya tak berkemahiran pun nak buat adalah cabaran besar. 

tapi kalau aku tak mulakan sesuatu yang baru dalam hidup aku, aku akan tetap selesa dengan apa yang aku ada sekarang. now aku struggle untuk hidup. aku rasa ada lagi orang yang lebih susah daripada aku kot, tengah struggle juga. malah mungkin aku lebih beruntung, sekurang-kurangnya aku ada tempat berteduh, boleh lagi hidup macam biasa walaupun tersepit sedikit.

Alhamdulillah.
tapi aku kira aku masih lagi belum dapat apa yang aku mahu. ada lagi hutang-hutang yang aku belum selesaikan untuk diri aku sendiri dan orang lain juga.,

apa aku nak buat untuk 2017? banyak benda, tapi first aku kene ubah mindset aku dan perangai aku juga. aku kene ubah diri aku dulu sebelum aku boleh ubah apa yang aku ada. doakan aku mampu jadi manusia yang lebih baik eyh. terima kasih atas doa-doa korang semua selama ni. aku hargai sangat-sangat. doakanlah lagi yang baik-baik untuk aku. aku pun akan selalu doakan yang baik-baik untuk korang,

hidup ni, kadang-kadang dilanda ribut, kadang-kadang gersang kering kontang. tanpa redha dan izin Allahdoa-doa dan sokongan manusia lain disekeliling, aku takkan mampu nak bangun melangkah dan angkat muka pun. semua kita saling berkait.

jika aku pernah menyakiti hati korang, maafkanlah aku. aku mungkin tak perasan atau tak tersengaja bercakap kasar, mengabaikan atau tidak memberi perhatian, sebab aku sendiri pun kadang-kadang terabai dan diabaikan. banyak benda nak fikir dan buat. jadi maafkanlah kecuaian aku selaku manusia yang lemah dan tidak sempurna ni. aku cuba untuk jadi yang lebih baik selepas ni. doakan aku eyh. kita sama-sama jadi yang lebih baik, Insyaallah. 

okey, cukup dulu membebel, aku luahkan kat sini sebab aku dah tak larat nak simpan sorang-sorang. ya Allah ada, Allah mendengar, aku tidak menafikan Allah lebih mengetahui, cuma aku berkongsi rasa aku sekarang dengan harapan ada yang sudi mendoakan kebaikan buat aku. sebab doa adalah senjata yang sangat kuat, doa adalah sumber kekuatan. insyaallah sama-sama doakan kebaikan demi kebaikan untuk semua. 

jaga diri, jaga solat, jaga iman.
salam sayang , sayang sungguh-sunguh .

Lazuardy Violet

Sabtu, 3 Disember 2016

Kerana cinta itu

Dengan berat hati
Kelmarin terlerai juga
Berjuraian air mata
Hati beku

Dengan berat hati
Ku tega melafazkan
Selamat tinggal kekasih yang pernah aku dambakan

Dengan berat hati
Aku, pergi. Menjauh Tanpa menoleh lagi

Aku doakan
Hatinya kuat

Aku doakan
Bahagia dan bahagia
Milik aku

Rabu, 30 November 2016

Seminggu yang bisu

Terusik juga hati bila membaca setiap pesanan dia untuk aku,
Hati nekad, diam lebih baik, biarkan sahaja pesanan itu tidak berbalas
Lalu kenapa tidak aku blok sahaja semua akses?
Senyum, biarlah. Aku tidak mahu menambah kesakitan dan kesedihan sedia ada. Aku pernah melalui dan aku tahu betapa sakitnya ditinggalkan dan dikhianati. Maka perlu apa aku lakukan apa yang pernah dia lakukan?
Bukan niat untuk membalas apa-apa, sedikitpun tidak ada niat untuk menyakitkan, Malah ruang yang sedikit itu aku harap memberi dia ketenangan.
Dan aku? Mengapa mesti mengambil tahu? Tidak, aku sekadar melihat. Apakah sudah bahagia dan saling membahagiakan. Jika senyum yang terlihat masih tawar, maka aku faham. Masih ada aku dalam kenangan.
Dan aku akan doakan, semoga padam dan hilang, satu demi satu perasaan dan ingatan itu.
Aku tidak melupakan, aku juga tidak membenci. Aku cuma ingin hidup, dengan hati dan jiwa bahagia. Dengan kasih dan cinta yang tidak menduakan, dengan Setia dan keikhlasan.
Maka, yang pernah ada harus aku lepaskan supaya yang baru dapat aku genggam. Dan aku juga berharap, yang pernah ada turut juga merelakan, kerana bukan aku yang disisi, kerana bukan aku yang dinikahi,
Lepaskanlah,
Aku ingin terbang tinggi

Selasa, 29 November 2016

As the time fly

Banyak perkara berlaku dalam tempoh hampir 3 bulan,
Alhamdulillah, kehidupan semakin baik.
Ya, ada beberapa ujian dan kesusahan.

Itu pengalaman, Alhamdulillah. Pengalaman yang mengajar until lebih kuat dan berdikari.

Apa yang pasti perjalanan seterusnya, insyaAllah akan lebih mudah.
Semoga Allah bantu, semoga Allah berkati.

Aku dan pakir kereta

Antara beberapa perkara yang aku kadang² lupa ialah pakir kereta.
Selalunya kalau keluar seorang, memang aku akan ada masalah nak ingat kat mana pakir. Dan lepas tu, mulalah tawaf tempat pakir tu, pernah sampai rasa macam nak menangis banyak Kali pusing tempat sama , tapi tak juga jumpat mana letak kereta.

Siapa lagi ada masalah macam aku? Hahaha, entahlah, aku je lot spesis tak ingat letak kereta kat mana ni. Eksperimen yang aku buat ke atas diri aku sendiri untuk cari punca kenapa tak ingat tu membuktikan bahawa: aku tak ingat sebab

1) tak ambik perhatian kawasan yang aku pakir
2) banyak sangat fikir hal kerja
3) tak ambik gambar lokasi pakir
4) fikir nk gi cari barang or ke tempat yang aku nak je,
5) entah, aku pun tak tau,😜

Jadi, semenjak dua menjak ni, aku akan pastikan aku pakir kereta dekat dengan lokasi yang aku nk singgah beli barang atau makan. Kemudian, aku juga mula ambil gambar kat mana aku pakir,

Lepas tu , kalau agak2 macam tak jumpa kereta, aku akan tekan button alarm pada kunci kereta, supaya aku boleh trace kereta berdasarkan bunyi alarm tu. Heee, maaflah kalau kereta aku memekak. Aku cuma nak cari kereta aku je. 😫

Ermm, korang ada cara tak nak ingat kat mana park? Nanti kongsikan ya. Tak baik simpan ILMU sorang², kene kongsi,Baru berkat. Hee..

Baca sampai habis ke? 😝😜😘😍
Mood tengah demam ni, mengada² lebih, Manja pun lebih.doakan aku sihat ya. Tq .korang pun take care tau. Muaah ciked. Sikit je, kang jangkit pulak demam.

Jumpa lagi nnt, sayang korang.
Daaaa.....

With Love,
LazuardyViolet

Khamis, 24 November 2016

dan kamu pun mengerti

entah kenapa jujur itu menyakitkan
ya amat menyakitkan
pada hati yang pernah aku sayang
pada jasad yang pernah aku kasihi

lalu,
kenapa tidak lagi kini?
kerana cerita itu telah berlalu

aku ingin terbang tinggi,
tanpa mahu melihat kebelakang,
tanpa mahu melihat ke bawah

aku ingin pergi jauh berlari
meninggalkan kenangan 
meninggalkan harapan yang tidak mampu aku capai

lalu,
aku nyatakan. walaupun aku terluka
dan kamu juga lebih terluka

siapa yang punya angkara?
bukan siapa-siapa

kerana cinta itu tidak terpaksa dan memaksa
cuma, saat ini tidak ada kisah itu dalam bab sekarang
mungkin dalam bab akan datang ada

tapi sekarang tidak,
maka mengertilah bahawa aku ingin terbang bebas

dan aku pun tidak pasti selama mana aku mahu di awan
akan ada nanti masanya aku turun merendah
bertenggek di dahan 
berteduh di rendang pohon

hiduplah kesayang-kesayangan
hiduplah dalam kehidupan yang sebenar.
aku doakan bahagia kalian

izinkan aku terbang dan bebas.
izinkan aku memilih dan mencintai dia yang aku mahu

izinkan aku kasih pada dia yang akan datang
bukan kamu
bukan kamu
bukan kamu

fahamilah, kasih itu melemaskan aku
menyeksa batin dan jasadku.

kasihanilah aku, aku juga ingin bahagia

dan kamu pun semakin mengerti.
semoga kamu melepaskan aku pergi.
apa yang tercatat disini adalah perkongsian daripada hati pemilik blog, jika ada yang baik,ambillah. Dikuasakan oleh Blogger.