Khamis, 30 Julai 2015

perpisahan sementara

selepas tiga tahun berlalu, terlalu banyak kenangan dan pengalaman... ye, tiga tahun bukanlah terlalu lama.. baru tiga tahun...tapi tiga tahun itulah yang penuh dengan warna-warni kasih sayang.

hari itu.. ceritanya cuma tentang kereta.. tp kerana rasa sedih yang terpendam dan kerana rasa mengharap terlalu tinggi.. perbualan itu menjadi perbualan terakhir untuk pertemuan yg sangat sekejap...

sejujurnya bukanlah niat menyakiti atau tidak menghargai.. cuma rasa ingin dipujuk dan diberi keyakinan untuk satunikatan yang lebih pasti..tapi manakan mampu menhan apa yang dirasakan orang, kerana hati bukan bersama.. hati masih lain-lain empunya..

sungguh, kasih sayang tanpa ikatan itu belum cukupmkuat untuk saling mengerti dan memahami....menangislah hati dengan pertemuan yg akhirnya memisahkan... dingin... beku..,

pun begitu... masih ada sesuatu yg bertahan... semoga rasa itu juga yang menyatukan semula... Allah tahu... Allah yang aturkan...

hari ini, tercatat di sini... bahawa aku rindu semua tentang kita... maka aku belajar menerima kekurangan aku dan kesilapan tutur kataku...semoga doaku didengar tuhan.. semoga doa kamu didengar tuhan.. semoga dua hati ini bertaut dengan akad.. bersatu dlm rahmat dan kasih sayang yang tiada terpisah melainkan kematian...

aku sayang kamu... biarlah perpisahan sementara ini menjadikan kita manusia yang lebih baik, yang hatinya terpaut pada kebaikan , jasadnya ringan berbuat amal,

aku cintai kamu keranaNya.. maka aku usahakan untuk hubungan ini baik dan aku faham kesakitan perpisahan ini akan terubat nanti... doa aku... aku minta tuhan berikan aku kekuatan untuk hidup menyimpan rasa yang ada ini.. aku doa urusan kita dimudahkan.... dan aku doa biarlah lelaki yang akan memimpin aku itu ialah kamu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...