Selasa, 3 Oktober 2023

1 akaun 3 peranti

Youtube - open platform sesiapa sahaja boleh buat konten di sana. Sebab itu la ada di sana & tanpa batasan. Kelemahannya terlalu banyak konten tak selamat & tak bermanfaat untuk tontonan anak-anak

Youtube kids - open platform khas untuk konten yang dihadkan untuk kanak-kanak katanya.. tapi banyak juga konten yang di buat oleh orang dewasa berlakon jadi kanak-kanak.

Netflix - platform video on demand. Banyak movie & siri di netflix adalah kepunyaan netflix sendiri. Kelemahannya banyak unsur ganas, agresif, seksualiti, agenda negatif dan tidak bertapis.

Disney - Saluran video on demand juga. Lebih kurang sama seperti netflix cuma bezanya disney banyak menonjolkan artis kanak-kanak & remaja yang boleh jadi pengaruh & ikutan anak-anak.

Durioo+ - platform video on demand & lokal creator yang terpilih. Ada movie & siri yang original di buat oleh durioo sendiri, ada juga movie & siri yang di bawa masuk dari luar. Persamaannya semua movie & siri akan di tapis dahulu mengikut piawaian yang patuh syariah. InsyaAllah semua video lebih selamat untuk tontonan kanak-kanak.

Ini posting untuk parent bijak membuat perbandingan hiburan yang selamat untuk anak tersayang.. bukan kondem atau bad marketing tetapi setiap ibu ayah wajar mampu menilai baik & buruk setiap yang di beri kepada anak..

Wallahu a'lam..

Nota : jika nak langgan durioo, Tekan link untuk info πŸ‘‡πŸ‘‡
 https://bit.ly/TempahDurioo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...