Jumaat, 16 Julai 2010

first week at UNISZA

salam semua.. semoga semua sihat.. dan tolong doakan aku cepat recover dari demam selsema yang sedang bermaharaja lela dalam badan aku sekarang..:(  ntk entry kali ni nak share tentang sem baru.. rumah baru.. suasana belajar yang baru n nama universiti yang baru...dulu masa first masuk u.. daftar as student universiti Darul Iaman Malaysia.. now ni masuk sem 7 dah jadi student universiti Sultan Zainal Abidin pulak.. huhu UDM ---> UNiSZA. dah lah UDM orang tak berapa nak tau kat mana,ni tukar jadi UNiSZA lagi lah tak tau.. senang2 aku cakap ja aku budak KUSZA..


masalah juga bila cakap aku budak KUSZA, mesti ramai yang ingat aku budak pengajian Islam.. ermm dengan karekter aku yang agak sopan ni mmg org tak kan assume aku dak IT.. takpe lah orang ingat yang baik2 tu kan bagus..:)Islam ni kan best.. tak semestinya jadi IT profesional tak leh jadi ustazah kan?..hehe:)


sem ni dapat hostel jauh sikit dari tempat kuliah.. maka lepas ni dah takleh da nak bangun lambat macam dulu.. dan rumah sekarang lebih tinggi dari yang dulu.. jadinya makin malas la nak turun g kafe.. dan akan makn kurus la aku.jadi aku dah buat stok bekalan untuk satu sem kat rumah baru sekarang.. huhu.. sampai my mom pun terkejut tengok aku membeli barang b4 balik ke kampus hari tu... mom said macam da taknak balik kuantan ja gaya nya...hehehe.. aku sengeh ja.. cakap kat mak .. malas la nak excercise turun naik tangga selalu.. aku bukan sihat sangat nak aktif sangat... baru seminggu duk sini pun dah demam..kalau tak reti nak duk diam agak2 jadi guane la aku kat sini..


sem ni ada satu subjek.. data mining yang belajar sekali gn junior.. ramai lah jadinya dalam kelas tu.. hermm lagi lah kene bg tumpuan yang berganda supaya tak hilang masa kuliah..dan subjek2 lain sumenya memerlukan kerajinan kuasa dua untuk mengeksplore dan mencari maklumat.. belajar security lagi.. suka.. cumanya akan banyak kerja.. tapi tak pe dah sem last.. kene usaha lebih banyak pun tak pe.. sem depan dah takde da nk mengadap buku2 ni sume..


pejam celik dah tiga tahun lebih rupanya kt universiti.. sekejap ja masa brlalu...ni dah syaban.. nnt nak puasa pulak.. alhamdulillah dah habis ganti puasa.. korang dah habis? kalau belum ganti cepat2 eh.. nnt tak sempat ganti kene bayar fidyah pulak.. bukan senang  nak cari fakir miskin kat negara Malaysia yang kaya-raya ni.:p lagi apa ek? haaa.. aku perasan budak2 yang baru masuk sume cute2... heheh beriman ja sume.. hehhehhe.. skema.. bagus la tu kan.. kekalkan apa yang baik ada pada korang eh.. jangan nanti dah masuk sem dua tudung pun melayang entah ke mana... jangan tershock culture da le.. sayang kalau apa yang baik tu berubah kepada yg tak baik.. nak ikut arus moden pun jgn smp gadai maruah agama.... 


sem ni last da kat kampus.. hope sem ni da tak de adegan nangis2 ..gaduh2 benci membenci.. kutuk mengutuk antara kita sesama kita .. huhuhu.. semoga ramadhan akan datang jadikan titik mula untuk kita berubah kepada yang lebih baik..aku doakan kalian.. n doakanlah aku juga.. doa2 sahabat n kengkawan ni berkat dan mustajab tau.. who knows nnt kat sana kengkawan n sahabat2 ni lah yang akan selamatkan kita... InsyaAllah.. sampai sini dulu..tata.. jumpa lagi nnt.assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...