Rabu, 13 Oktober 2010

SSL configuration...

starting date--> sebelum cuti raya,

presentation date--> 21 oktober 2010,

submit report--> 21/22 oktober 2010,

task--> develop a secure web application using SSL


since last fortnight, almost semua classmate bz menyiapkan tugasan dari MR.F. actually taks ni dah lama da  diassignkan.. tapi startnya lambat maka apabila tarikh present dah semakin dekat semakin tak tido malam lah semua clasmate aku termasuklah aku.. tugasan ni perlu menggunakan both windows and linux platform.. bermula dari kosong knowing nothings... sekarang alhamdulillah dah hampir 70%.. but still need to kerja keras.. thanks to mr.google, miss bing and mr yahoo.. thanks also to group member aku yang really supportive dan tahap maks best.. working with all of you really make me happy.. hilang kejap tension pasal fyp.. walaupun under pressure juga dengan SSL ni..



insyaAllah nnti bila semua dah confirm jadi..aku attachekan cara2nya dekat blog ni.. hopefully akan ada manfaatnya nnt.. secara ringkasnya  guna WAMP untuk windows and Apache server 2 untul linux.. untuk windows much more easier to configure coz tak banyak sangat guna command compared to linux.. almost everything must be configure using command line..


walaupun dah belajar dan hampir setiap sem guna linux (VM) tak juga cekap2 bila nak buat command...sometimes.. still need to refer notes en.mad nor..thanks to him sebab bagi guide kat aku dulu...

before i end,, aku mengharapkan tugasan ni boleh disiapkan dengan jayanya.. ameen.. portion markah untuk tugasan ni banyak gak 20%.. mmg sakit lah kalau task ni tak jadi...mana nak cekau markah untuk carrymarks...doakan kami berjaya ek kawan2...sampai sini dulu...gambar yang ada ni saje eksen ja.. :P wait for another entry k.. salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...