Khamis, 19 November 2015

Pada laut aku bercerita

Selalu Aku ke sini bila hati kesedihan,di sini Ku lihat ombak, beralun . Ku luhat pasir pantai Putih bersih, Ku lihat langit biru awan menggebu.

Aku liha laut terbentang luas, seolah² meraikan kedatangan Aku ke sini.. Aku melihat biru kehijauan laut.

Aku melihat buih² ombak. Entahlah apa rasanya menjadi laut, hamparannya luas, di dalamnya ada bermacam² hidupan Dan rahsia karam.

Datarannya rata seolah tiada penghujung, Aku melihat laut sangat tenang menyimpan beribu rahsia Dan mungkin juga pelbagai luahan rasa, bukan hanya Aku yg suka pada laut. Malah mungkin ramai lagi manusia lain. Malah mungkin mereka juga sama seperti Aku, melihat laut pada pandangan yang sama. Bercerita tentang perasaan Dan laut yang sama juga mungkin menjadi saksi pertemuan Dan perpisahan.

Dan di sini Aku raih semangat semula, Maha Hebat Allah menciptakan laut yg cantik, Maha Hebat Allah mencipta awan dan langit yang sangat indah mendampingi laut, menjadikan jiwa² yg gelisah kembali tenang dan mendamaikan.

Subhanallah...
Terima kasih Allah atas kurniaanMu yg tidak terkira banyaknya, Aku hanya melihat laut,pantai,langit dan awan, perkara² yg membuatkan Aku senyum dan bahagia. Terima kasih Allah.

Sesungguhnya hati ini milikMu,
Hadirkanlah insan yang akan mendekatkan Aku padaMu
Hapuskanlah resah dan duka di hati INI
Padamkanlah kenangan²
Dan semaikanlah benih² iman dan cinta yang tidak berubah padaMu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...