Khamis, 11 Ogos 2016

Allah tahu sayang,Allah tahu.

Assalamualaikum
sihat? rindu violet?
violet pun rindu.
rindu sangat,

perjalanan seminggu ditempat baru sangat menarik dan Alhamdulillah, semua masih berjalan lancar.
seminggu jauh dari keselesaan dan kesenangan, hati terdetik sayu, terjentik rasa menghargai setiap yang ada betapa kerdilnya aku, melihat diri sendiri . kehidupan kini tak lebih daripada kasih sayang dan rahmat Allah. siapalah aku dimata tuhan? jika tiada Tuhan? mampukan aku bertahan sehingga hari ini.

Alhamdulillah.
perlahan-lahan, semua yang lalu hilang. hati semakin kuat, diam semakin sepi.
pada siapa aku mengadu, pada Dia tuhan yang maha tahu.

doaku setiap sujudku,
Allah hadiahkan seorang suami
yang baik imannya, akhlaknya, agamanya
Doaku setiap sujudku, disejahterakan kehidupanku dan semua yang aku kasihi,
diberikan kesihatan untukku dan orang yang aku kasihi
doaku dalam setiap sujudku,
bahagiakanlah semua jiwa dan hati yang mengasi dan menyayangi aku

sungguh tiada yang mampu aku balas pada setiap jiwa yang memberikan perhatian dan kasih sayang.
aku memilih untuk tidak memilih.
kelelahan setia dan kesedihan menahan luka menjadikan aku sepi, tertutup hati untuk membuka hati pada perkara yang tidak pasti. kerana manisnya kata-kata dan manis janji-janji tidak memberi bahagia, malah aku yang tersakiti, malah lebih tersakiti.
maka cukup untuk aku mendoakan kebaikan . agar aku juga menerima kebaikan.

aku tidak berubah
aku masih aku yang sama
cuma aku lebih memilih menjaga diri dan hatiku sendiri.
aku bahagia
aku gembira, ceritanya kerana hati aku
tidak lagi pada jiwa dan hati orang yang aku mahu lihat kebahagiaannya.

setia dan sabar kini,
hanya untuk yang pasti.
bila?
insyaAllah bila masanya tiba.
Siapa?
seseorang yang sentiasa dalam doa
insyaAllah, jika bukan di sini. akan ada di sana

Allah tahu sayang,
Allah tahu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...