Ahad, 7 Ogos 2016

Bila waktu berlalu

Dan perjalanan Ku tempuh
Suka, duka,
Tangis dan tawa
Tercoret diwajah , Ku ukir senyum
Paling indah

Esok,
Jika Aku melangkah pergi
Maafkan Aku
Kerana tempatku bukan disitu
Aku singgah
Aku bercerita
Aku melihat,
Aku menikmati
Pada apa yang dipinjamkan
Seketika

Bila aku sedar,
Semua itu bukan milikku,
Hati, jiwa dan rasa,
Maka aku diam,
Dan aku pergi

Semoga yang akan datang lebih baik
Semoga yang Ku tinggalkan lebih menghargai
Aku bukan bidadari
Aku manusia biasa
Pada zahirnya, aku juga mahu bahagia
Dan aku tinggalkan mimpi
Biar yang nyata mengambil ganti
Hidup ini,
Jika bukan cerita kita,
Maka aku mengerti, aku harus pergi.

Demi tuhan yang maha mengetahui,
Luka itu masih berbaki
Izinkan aku pergi
Mencari bahagiaku sendiri,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...