Rabu, 15 September 2010

aidilfitri 2010

salam aidilfitri buat semua.. seronok kan dapat beraya dengan family tercinta.. alhamdulillah.. raye tahun ni sebenarnya tak lengkap sangat sebab salah sorang adik aku tak de.. cik hanisah ..nak gi beraya kat tempat dia pun jauh sangat... tak pelah cik hanisah ye. nnt kite raye sesama tahun depan insyaAllah..sempat ke tak nak jumpa ramadhan n syawal tahun depan =p

rentetan peristiwa..

bertolak balik ke terengganu.. specifiknya ke kampung sungai ikan..malam raye.. time tu jalan tak lah jam teruk.. santai-santai ja bawa kereta.. bukan aku la yang drive.. aku macam biasa.. jadi penumpang je la.. ermm.. sampai ja kat rumah.. adik2 sepupu ni tak tido lagi.. mase tu dah pukul satu setengah dah.. bebudak ni duk main bunga api lagi.. adoyai budak2 ni..tak reti nak tido.. duk menyanyi..pakcik2 aku pulak sibuk membakar daging.. sempat la juga merasa sebuku dua sebelum aku merajinkan diri masuk dapur tolong apa yang patut.. kerjaku seperti biasa.. basuh pinggan.. kemas meja makan .. bancuh air dan makan.. hehehe.. kalau buat kerja ni di bayar lima ringgit sekali basuh pinggan.. lima ringgit sekali kemas meja..dah kayo dah aku.. hahaha.. 

benda paling best sekali untuk dimakan mase malam raya dan pagi raye ialah lemang.. home made.. memang terbaik lah... pakcik2 aku punya kerja.. memang tak de tandingan.
sampai dua pinggan... huhu.. tu belum kira kuih2 raya lagi..raya ni memang tak berpantang langsung bab-bab makan.. sesuka hati ja..tapi baca doa makan la dulu b4 makan... bukan main melantak ja.. heheh..ermm.. dah malas dah nak jaga2 sangat bab makan ni.. makan je ... bukan senang nak jumpa lemang yang sedap.. rendang dan ketupat pulut.. bukan senang nak makan dengan saudara-mara yang setahun sekali ja buleh jumpe.. 

paling best sesi makan... bukan makan ja.. penuh dengan cerita macam2... tak kering gusi dibuatnya.. start dengan cerita anak2 murid mak.. anak2 murid cikpah.. cerita adik2 aku.. sepupu-sepupu lagi.. pakcik-pakcik aku dan sebagainya..sampa nak terguling-guling gelak... bahagianya rasa bersama orang2 yang membahagiakan ni... nilah mak aku selalu pesan.. jangan buang adik-beradik.. jangan berkira sangat kalau adik beradik minta tolong..adik-beradik ni lah nnt yang akan tolong n bahagiakan kita.. hehehe... dengan syarat.. adik-beradik kita dan diri kita ni hidup ada agama,, heheh:)

hari raye ke tiga..
berkelah di jeram tanduk... woo.. best main air.. tapi tak sempat nak bergambar sakan kat sana.. teruja sangat main air.. hehhe.. port baiknye.. takde orang lain melainkan aku dan adik2.. best2 lama sangat tak jumpa waterfall..dah penat main air.. makn ayam bakar..

part paling best kat jeram tanduk ni ialah aktiviti menolak kereta yang lekat dalam selut masa nk balik.. pastu sesi basuh kereta dalam air paya.. huhhu.. pengalaman yang tak dapat dibeli tu... kereta2 buatan malaysia ni hebat gak ... boleh buat 4 wheel nye drive tu... kancil..viva..myv..iswara n wira.. korang lepas ni kalu nak beli kereta.. beli yang buatan malaysia pun dah kira tahan lasak dah .. hahaha...tu je lah dulu nak cerita...

kesempatan ni,..nak say tq sangat2 ke semua sedara-mara sebelah mak n abah.. you all memang best la.. to cik hanisah tersayang..selamat memulakan semester baru ye... sayang kamu sangat2..to member smsk sem 7..lepas ni marilah kita berjuang menyiapkan final year projek kite ye.. k.. minta diri dulu.. assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...