Ahad, 21 November 2010

SSL configuration ....

salam buat semua.. hope semua sihat dan sentiasa dibawah naungan ALLAH.. dah lama tak update blog ni.. rindu sangat nak menaip tapi masa sangat2 jeles.. tak bagi  ruang untuk lepak kat ruang maya ni lama2.. alhamdulillah semuanya dah selesai tinggal nak hantar report fyp dan exam ja lagi.. alhamdulillah sangat2..berbalik kepada cerita SSL yang pernah aku cerita dulu..14 november hari tu kitorang present le projek subjek aplikasi web terjamin ni.. dengan jayanya? ermm.. dengan jayanya walaupun sedikit kecelaruan berlaku...

aku..cik ain  dan cik alang buat dekat linux.. kitorang gune VM ja sebab laptop kitorang mmg defaultnye windows.. cik izzah n cik huda buat kat windows.. part report pulak kita buat sama2... kepada sesiapa yang mungkin kene buat assignment yang sama cam kitorang ni nnt.. aku boleh bagi tips untuk linux...first korang kene jadikan pc korang as server..using VM masa firs install tu kene select menu server sekali.. pastu just follow guide yang ada dekat howtoforge.org. dekat howtoforge.org tu.. korang leh search cara nak configure SSL berdasarkan OS yang korang gune kat VM tu... 

ada macam2 tutorial lain yang related dengan linux kat howoforge.org tu.. thanks tu En.Nik yang bg url web site tu kat aku.. ermm.. that was the last group's asgment for this semester.. huhuhu.. aku akan merindui masa2 bersama mereka2 yang memang sangat best ni.. next sem dah kene internship.. internship for 6 months..waa.. dah kene kerja.. da takde buku2 tebal.. tapi lagi ramai orang yang akan aku kenal.. hurmm..boleh ke aku harung 6 bulan tu ? doakan ek..aku harap terus dapat kerja kat tempat prakikal tu.. :) hihihi... kerja dan kerja sementara tak kawin lagi.. sementara tak de orang nak jadikan aku isteri dia.. ahaks..gatal.. well.. sampai sini dulu.. next entry cite pasal exam dan perancangan masa depan pulak ... tata... jumpa lagi semua.. Assalamualaikum..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...