Rabu, 29 Jun 2011

selepas empat tahun

assalamualaikum semua.. semoga korang semua dirahmati dan dikasihi Allah.. salam isra' mikraj.... semoga kita semua dapat ambil pengajaran daripada peristiwa ini.. dalam peristiwa besar inilah kita diwajibkan solat.. daripada asalnya 50 rakaat.. tingal lima je... Subuh, Zohor, Asar, Maghrib dan Isya'... jom kite checklist cukup tak kelima2 solat kita... sebab 5 - 1 = 0 tau.. jadi jgn sengaja2 tak nak solat k...solat kan tiang agama.. :) entry kali ni bukan nak story tentang solat.. tapi nak story tentang 4 tahun yang dah berlalu..

bermula dengan jejak kaki first time dekat UDM hinggalah tamat latihan industri dari UNISZA.... aku belajar di tempat yang sama tapi ada dua nama.. menarik bukan... heheheh... terasa sekejap ja empat tahun berlalu.. alhamduillah segalanya berakhir dengan baik dan insyaAllah selepas nie kehidupan ku akan bertambah2 baiknya.. dan aku juga doakan semua sahabat2 seperjuangan masa dikampus dulu juga berjaya.. insyaAllah...

so .. apa buat sekarang? sekarang kat rumah... cuti sekejap sebelum start kerja lagi dua minggu.. kerja apakah? jeng... jeng.. jeng.. tunggu ehy.. t aku update pasal kerja aku... apa pun aku kerja nnt aku tetap aku.. cuma mungkin akan ada dua pendekatan yang berbeza dalam mentafsir aktiviti harianku nnt.. macam complicated pulak kan.. tak lah... biasa2 je.. yang complicated tu kehidupan... bukan aku.. complicated tak bermakna susah untuk dirungkaikan kan bukan? :)... apa tah merepek nie...

berbalik kepada soalan asal tadi.. apa aku buat sekarang... heheheh ikut kata mak... aku sekarang sedang menjalani latihan sebagai suri rumah tangga... heheheheh... dah nak nikah ke aku? tak lah... tak cukup umur lagi nie... cuma bersedia... nnt orang kata aku nie sekolah je tinggi2 tapi masak nasi pun tak tau.. kan tak bagus tu... walaupun hakikatnya gi sekolah bukan ada belajar masak nasi... betul tak? :) seronok juga belajar uruskan rumah nie.. macam2 kerja ada... aku pk2.. hebat lah mak2 yang bekerja nie... pg2 dah bangun siapkan sarapan... basuh kain baju.. kemas dapur... sidai kain dan macam2.... tabik spring kot kat mak2 nie.. esp mak aku...:) tapi kata mak alah bisa tegal biasa.. nnt aku juga akan hadapi perkara yang sama kalau aku berkerja dan dah berkahwin.... huhuhuhuhu...besar nye tanggungjawab.. dah ready ke untuk semua tu... macam belum je...

dah 23 tahun... satu usia yang bukan lagi muda... ada banyak lagi yang belum tercapai... aku masih lagi mahu belajar.. tapi kali nie.. belajar lebih banyak tentang ilmu agama... masih banyak yang aku jahil.. belajar mengaji juga.. ermmm jom korang.... kita beat siapa yang dapat khatamkan al-quran tahun nie... esp dalam bulan ramadhan nnt... siapa menang.. dapat reward besar dari NYA....:) 

sampai sini dlu ... t ada masa kita story mory lagi k.... assalamualaikum....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...