Jumaat, 11 Oktober 2013

dia tahu ape yang berlaku

dia tau apa yang berlaku... dia tau cerita mula hingga akhirnya... semalam secara serius bincangkan segala kemungkinan.... 

kemenangan berpihak padanya... he win without fighting... he win....

aku? ye aku yang harus berlapang dada atau aku yang harus bersedia dengan segala kemungkinan..... banyak pihak yang terlibat... dan semua mengarah kepadanya.... ape pilihan yang aku ada?

semua perlu dijaga... keluarga... orang perantara dan keluarganya juga.,... mampukah seperti yang mereka mahu.. sesungguhnya perkahwinan bukan lah untuk satu hari.... AKU SAYANG ORANG LAIN.....

sungguh aku sayang orang lain... ape yang harus aku buat.... batalkan semua.... teruskan dengan apa yang ada? atau... lepaskan ape yang aku cuba sedaya mungkin dapatkan.. dan biarkan dia genggam aku?
adilkah begitu.... ???

ironinya.... yang akan sedih jika aku pilih dia hanya aku dan yang aku sayang.... tapi yang akan sedih jika aku tidak bersetuju.... keluargaku,dia, keluarganya dan orang perantara....

yang lebih parah aku sendiri.. berapa lama akan jadi boneka yang menari dengan aturan pemuzik lain ? bukan dengan rentakku sendiri.... akan bahagiakah aku bilamana terlalu ramai yang sedih dengan pilihan ku...

dan akan bahagiakah aku bila mereka bahagia? 

doa itu didengari TUHAN.... Aku cenderung untuk pilih apa yang aku mahu... bukan dia... bukan dia... ruang itu diberi untuk adil pada semua...ruang itu diberi supaya aku boleh melihat ada senyum untuk aku.... sedangkan aku tidak mampu senyum.... 

tapi akhirnya ruang itu menghimpit aku.... pilihan yang ada tidak membenarkan aku memilih pun.... semua terarah padanya.... semoga ada jalan keluar yang lebih baik.... doa.... hanya itu yang aku mampu.... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...