Selasa, 29 November 2016

Aku dan pakir kereta

Antara beberapa perkara yang aku kadang² lupa ialah pakir kereta.
Selalunya kalau keluar seorang, memang aku akan ada masalah nak ingat kat mana pakir. Dan lepas tu, mulalah tawaf tempat pakir tu, pernah sampai rasa macam nak menangis banyak Kali pusing tempat sama , tapi tak juga jumpat mana letak kereta.

Siapa lagi ada masalah macam aku? Hahaha, entahlah, aku je lot spesis tak ingat letak kereta kat mana ni. Eksperimen yang aku buat ke atas diri aku sendiri untuk cari punca kenapa tak ingat tu membuktikan bahawa: aku tak ingat sebab

1) tak ambik perhatian kawasan yang aku pakir
2) banyak sangat fikir hal kerja
3) tak ambik gambar lokasi pakir
4) fikir nk gi cari barang or ke tempat yang aku nak je,
5) entah, aku pun tak tau,😜

Jadi, semenjak dua menjak ni, aku akan pastikan aku pakir kereta dekat dengan lokasi yang aku nk singgah beli barang atau makan. Kemudian, aku juga mula ambil gambar kat mana aku pakir,

Lepas tu , kalau agak2 macam tak jumpa kereta, aku akan tekan button alarm pada kunci kereta, supaya aku boleh trace kereta berdasarkan bunyi alarm tu. Heee, maaflah kalau kereta aku memekak. Aku cuma nak cari kereta aku je. 😫

Ermm, korang ada cara tak nak ingat kat mana park? Nanti kongsikan ya. Tak baik simpan ILMU sorang², kene kongsi,Baru berkat. Hee..

Baca sampai habis ke? 😝😜😘😍
Mood tengah demam ni, mengada² lebih, Manja pun lebih.doakan aku sihat ya. Tq .korang pun take care tau. Muaah ciked. Sikit je, kang jangkit pulak demam.

Jumpa lagi nnt, sayang korang.
Daaaa.....

With Love,
LazuardyViolet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...