Khamis, 24 November 2016

dan kamu pun mengerti

entah kenapa jujur itu menyakitkan
ya amat menyakitkan
pada hati yang pernah aku sayang
pada jasad yang pernah aku kasihi

lalu,
kenapa tidak lagi kini?
kerana cerita itu telah berlalu

aku ingin terbang tinggi,
tanpa mahu melihat kebelakang,
tanpa mahu melihat ke bawah

aku ingin pergi jauh berlari
meninggalkan kenangan 
meninggalkan harapan yang tidak mampu aku capai

lalu,
aku nyatakan. walaupun aku terluka
dan kamu juga lebih terluka

siapa yang punya angkara?
bukan siapa-siapa

kerana cinta itu tidak terpaksa dan memaksa
cuma, saat ini tidak ada kisah itu dalam bab sekarang
mungkin dalam bab akan datang ada

tapi sekarang tidak,
maka mengertilah bahawa aku ingin terbang bebas

dan aku pun tidak pasti selama mana aku mahu di awan
akan ada nanti masanya aku turun merendah
bertenggek di dahan 
berteduh di rendang pohon

hiduplah kesayang-kesayangan
hiduplah dalam kehidupan yang sebenar.
aku doakan bahagia kalian

izinkan aku terbang dan bebas.
izinkan aku memilih dan mencintai dia yang aku mahu

izinkan aku kasih pada dia yang akan datang
bukan kamu
bukan kamu
bukan kamu

fahamilah, kasih itu melemaskan aku
menyeksa batin dan jasadku.

kasihanilah aku, aku juga ingin bahagia

dan kamu pun semakin mengerti.
semoga kamu melepaskan aku pergi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...