Ahad, 2 Disember 2012

Abaikan je ,,,,,

aku rasa dia buah hati aku.. dia juga kawan baik aku... aku punyalah tengah serabut.. dia serabutkan lagi jiwa aku dengan soalan yang akhirnya dia suruh aku abaikan... apa nie? kenapa buat aku macam ni...

tanya balik aku kenapa jadi camni... aku cerita.. cerita sebagai kawan sebab aku tahu aku takkan boleh cerita kalau aku letak dia sebagai buah hati aku.. memang fikir nak jaga hati dia je.. so aku cerita sebagai kawan.. dengan penuh jiwa aku cerita dia boleh cakap cerita tu tak logik... ok... fine tak logik... aku tak reka cerita la,, aku jujur dengan dia.. agaknya bodoh sangat aku ni jujur..

abaikanlah aku.. abaikanlah semua yang aku rasa nie.. abaikanlah apa yang aku dah buat.. abaikan.. aku tak de hati nak fikir pasal sesapa sementara waktu ni.. kalau dia rasa aku abaikan dia pun terpulang.. aku ni yang dah memang sedia terabaikan aku tak kecoh pun... aku merungut ade dia kesah? aku tension pun dia takde dengan aku... entahla.. bukan aku tak faham dia.. faham sangat.. bukan tak pernah diabaikan pun.. selalu kot.. tapi bila kejujuran aku dianggap tak logik aku jadi.. huh... ni ke yang dia nak sangat aku jujur.. jujur aku tu tak logik... fine... aku takkan cerita dah hal aku... dia nak cerita hal dia cerita lah aku sudi je dengar.. aku sudi je nak meringankan beban jiwa dia.. aku? biar aku dan tuhan aku je yang tahu.. cukup lah... aku ada tuhan aku.. memang kali ni aku tegar.. tegar sangat.. lemas tau tak lemas... semua "DIA" yang wujud dalam hidup aku nak difahami je.. ok faham lah sangat .. memang faham pun.... terima kasih seksa jiwa  aku macam nie... terima kasih banyak.... 

dah buat lah kerja korang.. abaikan je aku... aku tau lah nak hidup.. selama ni pun aku hidup je kalau takde dia.. ego? memang aku ego pun.. penat dah lah mengalah.. penat berbagi rasa.. aku beri, aku  tatang macam minak penuh... aku dapat apa.. ? kasih sayang? aku tak rasa... takpela... ini takdir aku.. aku redha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...