Ahad, 2 Disember 2012

diam lebih baik

setiap malam mendengar perbualan orang ditelefon berabang sayang buatkan aku rimas.. oh sampai dah boleh hafal apa yang di bualkan.. senak rasa otak aku dengan perkatan cinta yang memuakkan rasa... tak hormat privacy orang langsung... jujurnya semua yang ada dalam ruang lingkup hidup aku sekarang semuanya baik2 jaga bab soalat dan tadarus alhamdulillah... itu dah cukup baik bagi aku supaya aku tak leka.. tapi aku serabut otak dengan perbualan2 yang begitu.. nak bercinta pun bercintalah tak yah lah nak satu rumah dengar apa yang korang nak bualkan.. aku nak rehat nak tidur nak belajar nak baca nak buat kerja pun tak senang... otak aku jadi sakit... nak pindah rumah. hurmm memikirkan kewangan aku yang tak berapa nak stabil ni memang aku terpaksa bertahan duduk kat sini.. 

mencari masa yang sesuai untuk buat semua kerja aku.. kadang stress dengan bende2 bodoh macam ni buat aku sendiri jadi bodoh... aku dah kate aku tak suka bising2 kecoh... entah apa lah susah sangat nak faham.. bukanlah tak leh ade bunyi langsung.. tapi agak2 lah.. tak perlu kot nak tarik perhatian semua orang... dah tu banyak betul pantang larang... ni tak boleh tu tak boleh... rimas.. rimas sangat... 

so aku diam.. diam sediam-diamnya, cakap bile perlu ja.. aku buat hal aku, buat tak tahu je hal orang lain... aku layan kerja aku aku biarkan je mereka dengan kebisingan dan keriuhan mereka... sakit otak.. tak suka lah nak marah2 masing2 dah besar.. sepatutnya tau lah hormat privacy orang.. aku tak pernah kot bangun pepagi riuh2 .. aku seboleh mungkin nak buat kerja dengan senyap... tak nak sesape pun terganggu.. bukan susah pun.. tapi adat lah hidup reramai macam ni... oh.. manusia.. macam2....

aku bukanlah baik sangat... seriusly aku tak baik sangat pun.. tp aku letih jd bodoh.. letih otak aku  ni tau tak???? kadang-kadang rasa nak stepler je mulut yang kecoh2 tu.. oooooooohhhhhhhhhh... tekanan ni buat aku jadi orang bodoh... tolong lah.,. aku nak jadi bijak pandai yang bahagia dan tenang tanpa ada benci2 orang.... ohhh....DIAM LEBIH BAIK.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...