Sabtu, 12 Januari 2013

dia

semalam yang berlalu ...adalah kenangan
semalam yang berlalu .... adalah pengalaman

dia yang semalam... bukan lagi dia yang kini...
dia yang dulu hanya kawan.... bukan lagi kawan untuk hari ini

kasih yang dulu... pergi.. jauh ... aku lupakan...
kasih yang lain datang... jauh ... aku luputkan....
kasih yang kini... jauh... tetap juga aku nantikan...

dia ...
dia...
dia...

rindu bertandang.... rindu menjauh...
jarak memisahkan... moga hati mengerti.
moga dia faham...

jodoh itu ketentuan tuhan..
mungkin bukan dia...
mungkin tidak di sini...

andai dia untuk aku.. 
Ya Allah permudahkanlah.. dekatkanlah hatinya dengan Mu
agar dia mengasihi aku kerana kasihnya dia padaMu..

andai dia bukan jodohku..
Ya Allah permudahkanlah.... jauhkan hati kami tanpa ada rasa benci..

Ya Allah hanya Engkau yang tahu...
betapa hati ini rasakan sesuatu... rindu...
aku titipkan dia dalam jagaanMu ..
kerana hanya Engkau Ya Allah yang berkuasa atas segala sesuatu..

semoga aku tidak leka..
semoga dia tidak leka..
hidup bukan untuk cinta...
tapi hiduplah kami untuk menjadi hambaMu yang setia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...