Jumaat, 8 Ogos 2014

aku dan mereka

kadangkala aku terfikir,
siapa aku dihati mereka,
siapa aku bagi mereka,
siapa aku dalam senarai kenalan mereka

teman? kawan? kekasih?
entah.. sendiri tidak mengerti...

dicari apabila memerlukan
dicari apbila dahaga
dicari apabila ketandusan

lalu aku ini apa sebenarnya
teman jiwa sunyi?
atau teman suka duka

bencikah aku kepada mereka?
tidak... tiada hak untuk membenci
cuma keliru letaknya diri

lalu aku putuskan
aku hanya mahu setia...
tidak lagi ada yang lain...

mereka dan manis kata-kata
mereka dan janji-janji mereka
mereka dan kemanjaan
mereka dan kekusutan jiwa...



biar mereka dengan jiwa mereka
aku dengan jiwa aku
biar mereka dengan janji mereka
aku dengan setia pada yang SATU
biar mereka dengan kemanjaan mereka
aku tetap keras jiwa dan rasa
biar mereka dengan kekusutan mereka,
kerana aku telah puas berbicara

doaku.. agar mereka diberi hidayah
doaku agar mereka ditemani bidadari yang mereka harapkan
doaku agar mereka kembali setia,
setia pada yang SATU
setia pada pencipta

Semoga mereka faham mengapa aku menjauh
semoga mereka faham kenapa aku bisu
semoga mereka melepaskan aku hidup bebas dalam hidupku....


syawal 10,1436H
Lazuardy Violet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...