Isnin, 15 Oktober 2012

sekejap dengan dia

sekejap dengan dia... hati cukup terubat.. takpe lah sekejap pun... sekurang-kurangnya sekejap tu sempat meluahkan rasa dan memberi jalan keluar kepada apa yang terpendam selama ni.. Allah aturkan yang terbaik.. Allah aturkan yang terbaik...

memilih untuk menjaga bukanlah keputusan yang susah untuk dibuat.. yang susahnya adalah untuk merealisasikan keputusan tu.. bisikan2 jahat terus menerus menghasut.. Semoga Allah jaga aku.. semoga Allah jaga dia.. semoga Allah jaga hati2 kami.. semoga

sekejap yang tadi dan kelmarin menuntut pengorbanan rasa.. Allah lindungi aku.. lindungi dia. lindungi kami dari apa yang tidak Engkau redhai... Allah aturkan yang terbaik.. aku pujuk hati begitu.. aku paksa diri menerima itu supaya aku, dia dan apa yang ada di antara kami kekal hingga ke suatu masa yang di takdirkan. andai ini yang terbaik buat aku, dia dan apa yang ada di antara kami aku redha... aku terima seadanya.. 

ikhlaskah aku mengikhlaskan rasa ini..? ikhlaskah aku merelakan pengorbanan ini..? ikhlaskah aku.. semoga aku ikhlas.. semoga dia juga ikhlas dan semoga apa yang ada di antara aku dan dia juga tertaut dengan ikhlasnya hati2 kami mencari redha dan kasih sayang Allah... 

aku tinggalkan dia seketika.. aku ditinggalkan dia seketika.. cukup Allah menjaga aku.. cukup Allah menjaga dia.. semoga sekejap tadi penantiannya akan berakhir dengan bahagia hingga syurga.. 

aku bukan bidadari..tidak sempurna.. aku punya jiwa.. aku punya rasa..

menangislah hati.. biar tenang seketika.. biar lepas beban rasa.. biar lapang mengharungi hidup... andai dia jodoh aku... dan aku jodoh dia.. Allah tidak zalim.. Allah tahu apa yang kami rasa... Allah tahu.. dan Allah aturkan yang terbaik... 

sekejap yang tadi... 
terima kasih kerana faham dan cuba untuk faham..
semoga dia tenang... semoga aku tenang..

sekejap yang tadi akan jadi kenangan...akan jadi permulaan baru... 
tinggal sayang... jaga imanmu.. jaga solatmu.. moga dipertemukan lagi.,.. moga...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...