Selasa, 2 Oktober 2012

unexpected calls

blacberry anis bergetar.. memang sengaja anis tukarkan mode blackberry kepada silent .. Anis tak sihat. anis malas nak melayan mesej atau panggilan dari orang yang dirasakan tak perlu dilayan untuk sementara.. Anis hanya menunggu panggilan dan mesej dari Amar. Dah lama sangat rasanya tak berhubung dengan Amar. walhal baru seminggu. Amar sibuk dengan pertukaran tempat baru. Mulai oktober ni Amar da mula menjalani latihan industri. Anis doa Amar berjaya tamatkan latihan industri Amar dengan jayanya. InsyaAllah.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Anis sihat?" soal Asraf
"Baru baik demam, suara pun serak lagi.." jawab Anis riang.
rindunya pada kawan yang seorang itu. Anis dengan Asraf cuma kawan baik. tak lebih dari tu. Anis terima keputusan Asraf dulu dengan hati terbuka.. Anis selesa macam sekarang. dan Anis tahu itu lebih baik.

"Anis, 8 oktober ni Asraf konvo.. "
"waaa, tahniah... sesi pagi ke petang?"
"sesi petang... tapi tak lepak lama pun kat KL... kene balik JB cepat ade kerja"
"oowww.. tak apa lah... tahniah tau.. lepas ni dah boleh demand gaji dah.. dah ade certificate.."
"Anis, terima kasih...terima kasih sebab ade dengan saya masa belajar dulu, terima kasih ajar saya macam.. tolong saya, ade dengan saya masa saya susah time belajar dulu" -Asraf bersuara dalam tangis..

runtun hati Anis... sekian lama ,semalam lepas hampir 6 bulan. sekali lagi Asraf menangis... Ya Allah kkuatkan hati aku untuk tidak mengenang kisah kami...doa Anis tak putus...Anis tau Asraf ... Anis faham kenapa Asraf rasa macam tu. faham sangat.

"oit.. tak cool arr nangis... rilek la.. Anis pun banyak susahkan Asraf dulu.. banyak sangat Asraf tolong Anis... tak termampu nak balas tau.."

"tak.. Anis tak pernah susahkan saya.. saya suka buat tu semua untuk Anis.. cuma keadaan tak memihak pada kita... " luah Asraf.

"alaa.. tak mau la ingat cerita lama... benda dah berlalu pun kan.. hadapi dengan tenang... akan datang kita tak tahu kan..." balas Anis tenang.

"Anis, doakan kita berjaya eyh... dan doakan saya tau.." -pinta Asraf 

"hari-hari pun doa... jaga solat k, jaga solat. maaflah, saya tak ada pesanan lain selain tu.. jaga solat tau..."

"takpe Anis, terima kasih sebab selalu ingat kan saya, saya akan ingat pesan Anis sampai bila-bila"

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

perbualan itu membuatkan hati Anis berbunga ceria.. Alhamdulillah. Allah kuatkan hati Anis untuk terima lelaki bernama Asraf sebagai kawan. Alhamdulillah..

saat ini rindu tak terucap buat Amar.. Allah, jagalah hati ku.. Allah jagalah Amar.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...