Khamis, 6 September 2012

AsRaR - cita-cita dan cinta

Perbualan antara aku dan senior petang itu telah membuatkan jiwa untuk bercerita seperti dulu berkobar-kobar.. idea datang macam limpahan coklat di ladang gandum... maka terdetik Cita-cita dan Cinta.. aku lakarkan watak Asrar sebagai seorang gadis biasa yang sedang mengejar cita-cita dan menunggu cintanya tertaut pada yang sepatutnya.. kehidupan sebagai mahasiswa, anak, kakak dan kawan.. menjadikan Asrar berhati2... dia banyak menyimpan rasa yang dirasai demi bahagia orang2 disekelilingnya..

aku jga lakarkan watak Amar..teman sekolah Asrar yang mengenali Asrar lebih dari kawan2 yang lain, yang memahami luka hati Asrar. aku lakarkan juga watak abang Amin, Zhafri, Hamka dan beberapa lagi yang lain.... jua nanti akan ada susuk cerita tentang kak Rohaini, Zahra, dan yang lain.. 

hala tuju cerita ini bukan aku yang tentukan.. tapi masa dan keadaan, yang pastinya tidak semua cerita akan bahagaia dan tidak semua kesedihan dan kesakitan akan berakhir dengan kematian dan kesempitan yang tak berkesudahan... hidup, hujan panas, jatuh bangun, suka dan duka itu lah sunnah dan fitrahnya.. 

cerita ini kisah pembangunan jiwa, ambillah pengajarann dan jadikan iktibar..

  
Asrar - Cita-cita dan Cinta


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...