Selasa, 11 September 2012

hari yang cekal

perjalanan dari shah alam ke ampang, ampang ke shah alam. tujuan nak gi kedutaan mesir. serius sangat cekal rasanya hari tu. pagi2 dah ambik komuter ke KL Central sorang2... dan tukar naik LRT ke Masjid Jamek dan tukar laluan ke Ampang.. kos perjalanan shah alam ke KL central  RM2.50 dan dr KL central ke Ampang 4.10.. so total gi  balik ialah RM13.40.. then dari LRT Ampang ke kedutaan Mesir  dengan teksi RM 15. total RM28.40. Dah sama dengan harga tiket bas Shah Alam ke Kuantan sampai ke rumah... huhuhu.. dan perjalan g balik hari tu hampir 4 jam.. naik bas ke kuantan memang dah sampai rumah dah tu... 

buat apa gi ampang.. hehhe, tujuannya gi ambik passport dan ic untuk adik yang akan terbang ke bumi ambiya' Mesir 16 September nanti... sampai dekat kedutaan, que memang panjang dan semuanya lelaki... dalam hati terdetik, Ya Allah kuatkan semangat aku... siapa tak takut bila ramai2 macam tu aku sorang je perempuan.. hampir setengah jam sampai juga turn aku. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. untuk urusan mendapatkan visa ke mesir korang perlu bawa salinan passport, gambar ukuran passport, passport asal dan wang tunai RM67. then kene isi borang.. pastu hantar semua2 yang diperlukan tu.. proses siap dalam seminggu dari tarikh korang hantar borang yang siap diisi dengan keperluan td tu...

tapi memang kene que panjang. heheheh mohon bersabar sbb ada satu je kaunter yang buka.apa pun perjalanan hari itu menjadikan aku tahu bahawa kebergantungan diri dengan Allah itu sangat perlu. Allah yang jaga aku sepanjang perjalanan dan segala urusan pada hari itu di mudahkan. Alhamdulillah. aku tahu, aku mampu untuk lakukannya dan berdikari.. walaupun tersalah naik train.. hahahah.. lupa mana satu train ke masjid jamek... dan pening nak naik lrt mana dari Ampang.. padahal memang jelas ada satu tu je lrt dari ampang ke masjid jamek.. bila ingat2 semula, kelakar pun ada.. tapi allah bagi mulut untuk tanya, mata untuk baca sign bord. Alhamdulillah, aku dah manfaatkan nikmat yang Allah bagi tu.. Alhamdulillah aku selamat sampai rumah.. 

doakan perjalan balik kuantan hari sabtu ini juga di mudahkan dan perjalan dari kuantan ke KLIA esoknya juga di mudahkan.. InsyaAllah..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...