Jumaat, 7 September 2012

Permulaan hidup yang baru

Tawaran kemasukan ke UiTM Shah Alam untuk program sarjana buat aku teruja semula. Meneruskan kehidupan dengan status pelajar adalah sesuatu yang aku tunggu.Bukan tak suka denan kerja, bukan tak suka jadi pendidik, suka sangat suka. Tapi demi masa depan yang lebih baik, aku gagahkan untuk terus belajar. Alhamdulillah, impian itu tercapai. dalam diri berjanji akan usahakan yang terbaik. Asraf yang mula-mula dapat khabar gembira ni, tapi Asraf tak gembira.. ada nada kesayuan masa tu.Aku dah jangka, itu akan berlaku. Aku faham, aku faham kenapa Asraf rasa macam tu.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

perjalanan dari pahang ke shah alam terasa lama, berat hati nak tinggalkan rumah mungkin, apa pun aku tahu sesuatu yagn baru bakal bermula. Asraf ada sama hari ni, Asraf yang beria membantu aku menguruskan pendaftaran dan mencari rumah, semua barang keperluan dan macam."terima kasih abang, tak tau macam mana anis nak balas" "takpe,anis belajar je rajin2, abang doakan anis berjaya" dan mereka berbalas senyum...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...