Ahad, 9 September 2012

Kekosongan itu terisi

kekosongan itu memuncak rasanya bila siang terasa malam dan malam terasa siang.. makan seperti tidak makan , tdo termimpi.. sujud dan doa sentiasa berlinang air mata. hanya tuhan yang tahu resah sedih duka dan luka saat itu.. dua bulan berlalu...hidup dengan jiwa yang sakit.. tiada rasa.. fokus pada pengajian terganggu.. ape lagi pada diri sendi.. sakit..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tak mampu nak terus macam ni, Anis cuba bangkit.. setiap hari dia cuba hapuskan satu demi satu rasa kasih dan sayang yang ada untuk Asraf. Anis tahu itu tidak mungkin.Bukan senang untuk dia lupakan lelaki itu. Bukan senang. hari itu Anis, menyiapkan tugasannya seperti biasa. biasanya setiap kali buat tugasan sambil online. Yahoo messenger dan skype memang selalu on.

buzz..
"Ade orang tak" . tegur Abang Amin.
Anis senyum kelat, tangan nye pantas menaip di keyboard..

"Abang Amin, Asraf dah takde... Asraf nak Anis dengan dia jadi kawan je"
"kenapa macam tu?, korang bergaduh ke?". soalan yang tak tahu bagaimana nak dijawab.
"tak, tak bergaduh pun. Asraf nak macam tu"
"kenapa buat keputusan terburu-buru macam tu"
"jodoh tak panjang ,mungkin"
"cube cerita kenapa"

sesi luahan itu berakhir dengan.." Anisa sabar k, jangan lemah macam ni. Hidup Anis masih jauh, masih banyak yang perlu Anis buat" pesan Abang Amin.

"Ye, Anis sedang cuba untuk kuat, terima kasih Abang" .. dan senyum kelat tadi bertukar senyuman lapang.. lega sekejap dapat bercerita dengan abangnya. walaupun bukan abang kandung. tapi Abang Amin da macam abang sendiri.. Abang Amin selalu memberi nasihat dan mendorong semangat.

Terima Kasih Allah, kau datang kan orang yang dapat mendengar dan membantu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tak sangka

Alhamdulillah, tak sangka ramai anak-anak sebut Subhanallah bila tonton Little Ammar di Durioo+! 🧑 Banyak lagi pengajaran dan teladan yang ...